Jose Alfredo Elias Dabdoub
UNITED AFRICA TAKING PARTY
Video, drawing, other media
June 26th. - August 20th, 2008

 

From the interpretation of co-homological spaces in omega universe, to the theory of value represented in a self-definition of “ultra maximal contemplative figurative artist”, in that space of scientific-archaic entertainment arises:  Jose Alfredo Elias Dabdoub, as an audiovisual artist and farmer, in both fields he maintains a mystical-systematic insistence, where he marks a frontier between “trickster” and “the vision of an specialist of knowledge”. His pieces generate mathematical topological models and models of non-linear, chaotic, stochastic and fractal mathematical induction. All this phased synchronicity he translates into gender-concept breaking. In his presentation: “United Africa Taking Party”, he proposes “The privatizing of the Universe” nevertheless, he walks with us along the whole journey seducing us quietly to practice his “Conversion table”, and in a degree close to piety, he leaves us with a few little islands and caves where we can take refuge and take up again his clouded but pre-established directions putting aside our own personal judgments about the adverse.


Dr. Luis A. Lightbourn

José Alfredo Elías Dabdoub (Culiacán, Sin., México 1975-), Estudios: Licenciatura en Lenguaje Audiovisual, Centro de Arte Audiovisual, Guadalajara, Jal., México. (2003) Licenciatura en Comercio Internacional, Universidad Tecnológica de Monterrey, Monterrey, N.L., México (1998) Exposiciones Individuales: :“África Unida por tomar partido”(United Africa Taking Party), | EDS | Galería, México D.F. ; "Internacionalización de huelgas locales" Feria ARCO,The Art Palace, Madrid, España; "'Internacionalización de huelgas y chismes locales" Passage Subterrain, Paris, Francia. "Golden box" The Art Palace, Madrid, España. (2008) "Internacionalización de huelgas locales Madrid y Córdoba, España; "8760000 clicks", Proyecto Liga, Guadalajara, Jalisco MX;  “Ahí la llevamos, como que ahí va la cosa, mal que bien, ahi estamos”, Museo de la Ciudad de Queretaro, MX;  Las Dunas, EL Tambor, Sinaloa "Gobierno incluyente (2007);  “El análisis bajo agenda de las expectativas en curso”/”The analisis under agenda of the expectation in course”, | EDS | Galería, México D.F.; “Modificación del conducto estructural asociado”, Museo de Arte de Sinaloa, Culiacán, Sin., México (2006) “Explicación Bionanotecnológica biodinámica de todo“, Clemente Jaqs Laboratorio, Guadalajara, Jal., México; “Una de las primeras obras de arte consolidadas del Estado“, Albercas del Country Club, Culiacán, Sin., México (2005); “Budy label”, Difocur, Culiacán, Sin., México. “ Don ́t travel ”, Mercado de los vegetales, San Diego, CA, E.U.A., “ No tan borroso”, Intervención fotográfica, Manhatan, NY, E.U.A.,  “ Banana not baniana”, Libreria “Svjort”, Estocolmo, Suecia, “ Homenaje a la sombra” Mural , Rue Louis de Blanc, Paris, Francia, La gran vía, Madrid, España y Culiacán, Sin., México (2004). Exposiciones Colectivas: “Torneo Alternativo Semipluma” Ciclo de video, Museo Experimental “El Eco”, México, D.F., México, “ Mexican bengalas”, K-HER, Estocolmo, Suecia (2006); “ Bienvenido”, Psiquiátrico Estatal de Sinaloa, Culiacán, Sin., México (2005) Festivales Internacionales: “Vor International Film Festival”, Estocolmo, Suecia, “ShortShorts Film Festival”, Tokio, Japón (2005); “Festival de Cine Negro de Maresa”, Barcelona, España, “Miia Independent Festival”, Helsinki, Finlandia (2004); “The 37th Annual New York Expo”, Nueva York, NY, E.U.A., “Underground Film Festival”, San Diego, CA, E.U.A. (2003).

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image